Întrebări frecvente & Anunturi

AcasăÎntrebări frecvente & Anunturi

Culturi eligibile in proiect

Daca unele culturi nu sunt precizate in table dar fac parte din categoriile de fotosinteza mentionate, acestea sunt eligibile.
Cultura  Fixare de azot
Da/Nu
Annual / Perenial
A/P
Categorii de fotosinteza
C3, C4 sau CAM
Grup
functional
Grau, timpuriu sau de toamna Nu A C3 1
Ovaz, Orz Nu A C3 1
Floarea Soarelui Nu A C3 1
Rapita Nu A C3 1
Furaj Nu A C3 1
Sfecla de zahar Nu A C3 1
Porumb Nu A C4 2
Sorg Nu A C4 2
Soia Da A C3 3
Vegetale (Fasole, Mazare, altele) Da A C3 3
Orez Da A C3 3
Cultura de acoperire Da A C3 3
Lucerna Da P C3 4
Aronia si similare Nu P C3 5
Capsuni si similare Nu P C3 5
Pomi fructiferi Nu P C3 6

Confirmarea eligibilității și înregistrarea

Eligibilitatea este determinată de involtor urmărind relevanța, completitudinea, consistența, acuratețea, transparența și conservativitatea ce rezultă din analiza datelor entității aplicante. Adiționalitatea este determinată de Involtor urmărind barierele care împiedică implementarea și analizând încadrarea suitei de practici regenerative.

Urmărește cei 5 pași și linkurile detaliate în website aici și începe prin accesarea “my account” și urmează instrucțiunile.

Proiectul este înregistrat deja în favoarea lui Involtor. După constatarea eligibilității și adiționalități entitatea aplicantă va fi contactată de un membru al echipei noastre pentru formalitățile contractuale, după care va adera ca membră a proiectului.

În principiu da, dar de la caz la caz. În cazul suprafața suplimentară trebuie analizată din perspectiva eligibilității și a adiționalității, trebuie determinată baza de referință, asta înseamnă documente atestate ca, registrul firmei, analiza satelitară. Dacă suprafața scade, în proiect este reținută suprafața care rămâne la entitatea deja înregistrată.

Proiectul se întinde pe zonele agricole ale următoarelor țări: Serbia, Bulgaria, România, Moldova și Ucraina, deocamdată.

Linie generală: Proiectul are acoperire limitată de rata de adopție și de aceea înscrierea și participarea entităților funcționează conform principiului “primul venit primul servit”

Linie particulară: Fiecare entitate este analizată și evaluată pentru eligibilitate și adiționalitare. În termen de 3 zile de la trimiterea formularului, entitatea aplicantă primește primele comentarii.

Nu. Creditele carbon generate de o entitate sunt acceptate numai în cadrul unui singur proiect, nu sunt cumulative.

Costul pentru un hectar arabil eligibil in proiect, defint ca „Taxă de înscriere” este de 208 lei și nu include TVA. Se plătește numai o singură dată indiferent de durata (ani) în care entitatea participa la proiect. Facturarea de catre Involtor se petrece la momentul confirmarii eligibilitatii fermei / suprafetelor si inainte de semnarea contractului. Entitatea face plata înaintea semnării contractului – a Agreement – ului si a altor înțelegeri formale.

Definirea bazei de referință și desfășurarea proiectului

Dai click pe „My account” aici în website. Înregistrarea poate începe numai după ce ai citit și acceptat „Termenele și Condițiile”. Înregistrează-te furnizând informațiile cerute pentru crearea contului a cărui credențiale le vei stabili și controla. După aceasta, autentificăte cu noile credețiale iar în secțiunea „Profile” pe lângă datele cu care te-ai înregistrat vei vedea butonul „Complectează Formularul”. Dă click și complectează formularul 23VHZ01 urmând instrucțiunile, după care click „submit”.

În termne de maxim 3 zile un reprezentant Involotor Consult te va contacta pentru detalii și a duce procesul înainte.

Datele pentru determinarea bazei de referință vor acoperi 3 ani înainte de „Dată de începere”, așa cum este definită, entitățile ce se înrolează în proiect vor pune la dispoziție istoricul culturii, practicile agricole, managementul, randamentul acestei ferme pentru fiecare câmp. Involtor va verifica veridicitatea și va colecta date atestate de fermier.

Urmând punctele definite de un software specializat, Involtor ridică mostre de sol și determină în laborator conținutul lui de carbon organic la “data de începere”. Rezultatele prelevării de sol vor fi comunicate fermierului.

Entitatea participantă nu plătește nimic, totul este inclus deja în „Taxa de înscriere” detaliată mai sus.

Aceasta este data la care entitățile au început să implementeze primele activități ale agriculturii regenerative care au condus la reducerea și eliminarea emisiilor gazelor cu efect de seră.

Acest moment este documentat și identificat în procesul de determinare a baseline explicat mai sus.

Implementarea cât mai bună a practicilor agricole regenerative pe care fermierul și specialiștii săi le consideră cele mai potrivite

Păstrarea tuturor facturilor care certifică input-urile, operațiunile, recoltele fermei

O colaborare bună cu Involtor, laboratorul de analiză, auditorii terți ce vor verifica

Da, proiectul permite plantarea arborilor, vezi pagina “Acasă” a website-ului și practicile regenerative prezentate. Puteți folosi în continuare terenul în scopuri agricole dacă activitatea este consecventă. Proiectul cuprinde toate activitățile agricole care stimulează stocarea de carbon organic.

Riscul principal al unui proiect de carbon organic în sol, este costul prelevării de probe de sol. În cel mai rău caz, eșantionăm solurile pentru a nu găsi nicio creștere a carbonului organic din sol și, prin urmare, nici credite de carbon. Este necesar să evidențiem faptul că proiectul de carbon din sol implică menținerea terenului în utilizare agricolă activă pe durata proiectului. Cu toate acestea oricine se poate retrage oricând și necondiționat dacă acumularea carbonului în sol nu se aliniază cu obiectivele entității (fermei).

Oricând doriți, nu există obligație de înscriere nici condiție temporară de participare sau cantitativă sau de orice fel, este o inițiativă voluntară în totalitate la dumneavoastră să decideți.

Auditarea are loc la 3-5 ani de la “data de începere” și este efectuată de o firmă terță aprobată de registru. Este auditată implementarea practicilor agricole regenerative pe care fermierul și specialiștii săi le-au considerat cele mai potrivite prin auditarea registrelor, a tuturor facturilor care certifică input-urile, operațiunile, recoltele fermei.

Odată cu aceasta are loc următoarea mostrare a solului de care se ocupă în totalitate involtor.

Entitatea participantă nu plătește nimic nici în această etapă, totul este inclus deja în „Taxa de înscriere” detaliată mai sus.

Creditele carbon și detalii despre acestea

Un credit de carbon reprezintă fie gaze cu efect de seră reținute în sol și / sau emisii reduse în atmosferă peste nivelul determinat în “baza de referință” (baseline).

În agricultură, creditele de carbon sunt create pe baza dioxidului de carbon reținut în sol și / sau a reducerii emisiilor prin implementarea practicilor regenerative. Aceste rețineri și reduceri de emisii trebuie să fie peste nivelul determinat în “baza de referință” (baseline).

Carbonul poate fi gândit ca o cultură, similar celorlalte culturi pe care le produceți în fermă.

Un credit de carbon trebuie să fie creat folosind metodologie bazată pe știință astfel încât să fie real, să aducă adiționalitate și permanență. Astfel se pot opține credite carbon care verificate independent vor fi certificate de registru de prestigiu care garantează și retragerea lor odată ce sunt offsetate.

În plus creditele carbon care realizează impact prin implementarea unui program de SDG-uri așa cum este proiectul Involtor, reprezintă poate cel mai înalt grad de calitate și implicit interes din partea cumpărătorilor – dortirilor să își offseteze emisiile.

Da, volumele sunt diferite. Cantitatea de credite carbon realizată la hectar depinde de strategia care o adoptă fiecare entitate în implementarea practicilor regenerative.

Metodologia recomandă monitorizarea proiectului – această fiind făcută de Involtor cu participarea fiecărei entități parte la proiect – timp de minim 3 ani maxim 5 ani de la “data de începere”. La sfârșitul acestei perioade se face auditarea și remostrarea solului, se calculează iar Involtor raportează creditele carbon. Valoarea creditelor se calculează pentru fiecare din acești 3-5 ani.

Imediat ce registrul verifică raportul Involtor audiat de terț, generează emisiunea de credite care imediat sunt puse la vânzare de către registru care odată vândute le și retrage din circulație adică nu pot fi vândute de două ori. Fondurile obținute sunt trimise către Involtor care distribuie 60% din vânzari către fiecare entitate în funcție de realizări și suprafață.

Nu. Creditele carbon sunt proprietatea Involtor Consult SRL care este proprietarul proiectului la care entitățile se alătură în scopul implementării Agriculturii Carbonului.

Registrul este singurul care vinde creditele și controlează astfel și posibilă dublă-comercializare.

Întrebarea și raspunsul căutat nu sunt în această pagină?

Dacă nu ți-ai găsit întrebarea și implicit răspunsul la aceasta și pentru orice alte lămuriri privitoare la acest proiect accesează butonul "Scrie-ne" și îți vom răspunde în termen de 3 zile.

Verifica primirea raspunsului nostru si in fișierele spam sau junk ale contului tau; aceasta se poate întâmpla datorită protecției furnizorului de e-mail.

ANUNTURI:

Proiectul a carui „start date” este 1 Decembrie 2019 a fost analizat in intalnirea din 8 August 2020 constatanduse fermele ce aveau implementata rotatia culturilor si s-a pus accent pe inglobarea reziduurilor biologice la aratul din toamna, rotatia culturilor programata cu consultarea specialistului, observarea compatibilitatilor, toate aceste masuri tintind scaderea emisiilor, impactul climatic.

S-au discutat aspectele pozitive pe care implementarea SDG-urior le aduce referitor la impactul asupra comunitatii, femei, tineri, persoane dizabilitate, programul asa cum urmeaza sa fie implementat si momitorizat.

S-a dezbatut is semnat Scrisoarea de Angajament care precedeaza semnarea „Legal Agreement” intre proprietarul Proiectului si fermieri.

Transcriptul sedintei si lista semnatarilor se poate obtine prin apelarea telefonica la unul din numerele disponibile pe webste sau prin complectarea si trimiterea formularului de contact al website-ului.

Acest meeting s-a desfasurat ca un forum de intrebari si discutii dar inainte de toate s-a executat trainingul participantilor pentru o intelegere mai buna a consecintelor implementarii diferitelor practici agricole cerute de Proiect.

S-a hotarat intensificarea visitelor in zona, intarirea colaborarii cu specialisti pentru a evita sau anticipa consecintele noilor practici, s-a pus accent pe pastrarea documentelor atestand lucrarile fermei  ca baza scriptica necesara continuarii Proiectului.

Transcriptul sedintei si lista semnatarilor se poate obtine prin apelarea telefonica la unul din numerele disponibile pe webste sau prin complectarea si trimiterea formularului de contact al website-ului.

S-a desfasurat intâlnire de instruire, cu discutarea activităților concrete de implementat, vizând implementarea treptată cu prudenta a practicilor așa cum este descris in Proiect, au urmat întrebări și răspunsuri care sunt consemnate in documentele sedintei, disponibile.
Inițiativa a continuat cu programarea vizitelor, accentuarea comunicarii – in caz de nveoie pe e-mailuri, comunicare telefonica neingradita.
Adunarea a apreciat integrărea doamnei Orașanu și a doamnei Popa în utilizarea tehnologiei și implicarea în management.
Adunarea a apreciat decizia de înscriere la domnul Danut Bianu la Universitatea Ecologica Braila. 

S-a decis de comun acord inceperea integrarii personelor cu dezabiitati acordandu-se atentie capacitatilor necesare vs oportunitatile obiective in cadrul Proiectului, sau cu instantele participante

Transcriptul sedintei si lista semnatarilor se poate obtine prin apelarea telefonica la unul din numerele disponibile pe webste sau prin complectarea si trimiterea formularului de contact al website-ului.

Această ședință de instruire a avut ca scop discutarea și cuantificarea bilanțului lucrărilor efectuate în direcția implementării practicilor regenerative menționate în Proiect, acțiuni și timp, evaluarea implementării asolamentului și rezultatele acesteia pe termen lung, 2019 – 2020. – 2021 reflectat în randament, pregătirea anului agricol următor.
Prezentarea rezultatelor intermediare – în momentul de față – ale monitorizării și discuții din partea lor.

Inițiativa a continuat cu programarea vizitelor, accentuarea comunicarii – in caz de nveoie pe e-mailuri, comunicare telefonica neingradita.
Transcriptul sedintei si lista semnatarilor se poate obtine prin apelarea telefonica la unul din numerele disponibile pe webste sau prin complectarea si trimiterea formularului de contact al website-ului.

Aceasta este prima întâlnire de instruire de la începutul anului, care urmărește implementarea unor activități concrete pe parcursul anului, evaluarea situației agricole după o iarnă grea, țintirea continuă a implementării treptate a ALM așa cum este descris, evaluarea stadiului concret de implementare pentru fiecare fermier, întrebări si raspunsuri, sesiune de discutii.
Evaluarea impactului personal, a impactului comunității în implementarea autonomizării femeilor și a implicării tinerilor în educație și formare.

Inițiativa a continuat cu programarea vizitelor, accentuarea comunicarii – in caz de nveoie pe e-mailuri, comunicare telefonica neingradita.
Transcriptul sedintei si lista semnatarilor se poate obtine prin apelarea telefonica la unul din numerele disponibile pe webste sau prin complectarea si trimiterea formularului de contact al website-ului.

Introducerea Asociației Române de Sprijin pentru Copii cu Handicap Fizic, asociațiile credibile care pot oferi date reale despre situația persoanelor cu dizabilități care urmează să fie dezvoltate ca activitate de Proiect.
Instruirea și evaluarea activității de ansamblu a celor doi tehnicieni împreună cu inginerul desemnat au reușit să colaboreze și să supravegheze implementarea practicilor în peste 4.000 de hectare de teren agricol pentru 20 de fermieri.
Evaluarea și așteptarea calității și cantității recoltei din 2022 și a daunelor pe termen scurt și lung create de seceta, definta oficial ca si calamitate.
Verificarea programului anual anterior al activității, discuții despre următoarele activități de implementare a ALM, culturile de acoperire, pregătiri cu discuții în jurul oportunitatii de listare a Proiectului cu Verra Registry, in scopul validarii și verificarii ulterioare a Proiectului asa cum e definit in metodologie.
Inițiativa a continuat cu vizite depuse, e-mailuri, comunicare
Prezentarea rezultatelor intermediare – în momentul de față – ale monitorizării și discuții din partea lor.

Inițiativa a continuat cu programarea vizitelor, accentuarea comunicarii – in caz de nveoie pe e-mailuri, comunicare telefonica neingradita.
Transcriptul sedintei si lista semnatarilor se poate obtine prin apelarea telefonica la unul din numerele disponibile pe webste sau prin complectarea si trimiterea formularului de contact al website-ului.

Au fost discutate realizările recoltei de către fiecare fermier, faptul că nu s-au înregistrat fenomene deosebite pe timpul iernii, situația culturilor de acoperire si documentarea lucrarilor, confirmarea planificării din toamna anului 2022 pentru 2023, urmărirea coerenței dintre compatibilitatea culturilor 2022 – 2023 – 2024 și discuția pentru pregătirea anumitor instalații pentru irigare.
Ținând cont de faptul că monitorizarea practicilor agricole implementate s-a dovedit a fi efectuată corespunzător de către fermieri, se discută următorul pas, măsurarea și monitorizarea carbonului în sol și a emisiilor reținute și reduse care, odată aprobată de registrul VERRA, conduce la eliberarea certificatelor de carbon în favoarea fermierilor participanți, în proporție de 60% fermier, 40% dezvoltatorul de proiect, corespunzător fiecarei suprafețe.

Inițiativa a continuat cu programarea vizitelor, accentuarea comunicarii – in caz de nveoie pe e-mailuri, comunicare telefonica neingradita.
Transcriptul sedintei si lista semnatarilor se poate obtine prin apelarea telefonica la unul din numerele disponibile pe webste sau prin complectarea si trimiterea formularului de contact al website-ului.

Inițiativa a continuat cu programarea vizitelor, accentuarea comunicarii – in caz de nveoie pe e-mailuri, comunicare telefonica neingradita.
Transcriptul sedintei si lista semnatarilor se poate obtine prin apelarea telefonica la unul din numerele disponibile pe website sau prin complectarea si trimiterea formularului de contact al website-ului.

Adresă: Strada MALU ROŞU
Telefon: 0722 498 488
Email: info@involtor.ro

WhatsApp Icon
Phone Icon